آهن مازیار | بازار آهن، مرکز فروش آهن، میلگرد

فروش تخصصی و حرفه ای انواع آهن آلات از تهران. برای خرید و استعلام تماس بگیرید

سازه های فلزی قابی یا قاب بندی شده

در ساختمان های مدرن، سازه های قابی بتنی از معمول ترین انواع آن محسوب می گردد.

blog

یکی از پرطرفدارترین سازه ها در صنعت ساختمان سازی سازه فلزی قابی می باشد. بنابراین بیشتر کارفرمایان از سازه فلزی قاب بندی شده در ساختمان سازی استفاده می کنند. چرا که سازه فلزی قابی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. جالب است بدانید که با استفاده از سازه فلزی قابی شاهد افزایش سرعت در ساختمان سازی خواهید شد. بنابراین یکی از دلایلی که کارفرمایان بسیار تقاضای سازه فلزی دارند افزایش سرعت در بحث ساختمان سازی نیز می باشد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعت بیشتر درباره ویژگی های سازه فلزی قابی هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

سازه فلزی قابی چیست؟

سازه های ساختمانی مختلفی در بازار وجود دارد. اما سازه فلزی قابی نسبت به سایر محصولات مشابه برتری دارد. چرا که از نظر کیفیت بسیار مقاوم تر از سازه های دیگر است. از دلایل محبوبیت سازه فلزی قابی می توان به تاثیر مثبت آن بر روی سرمایه گذاری کارفرمایان نیز اشاره کرد. بیشترین استفاده از سازه فلزی قابی را می توان در مراکز فرهنگی، برج های رادیویی، مراکز خرید، سالن های اجتماعات، مراکز تفریحی و.. مشاهده کرد.

 

سازه های فلزی قابی

 

معرفی انواع سازه های فلزی قابی

از انواع قاب های اسکلت فلزی می توان به سازه های فلزی قابی اشاره کرد. سازه فلزی قابی نیز دارای انواع مختلفی است که در این بخش قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم. سازه فلزی قابی با تیر های افقی: مهم ترین مسئله در ساختمان سازی اسکلت اولیه آن است. هر چقدر اسکلت ساختمان محکم تر باشد در آینده درگیر مشکلات و حوادث احتمالی نخواهید بود. برای ساخت یک آپارتمان نیاز به تیر های افقی خواهید داشت. اسکلت ساختمان با استفاده از سازه فلزی قابی به صورت بسته در نظر گرفته می شود و ستون ها افقی هستند. البته باید بدانید که این نوع قاب بندی مناسب ساختمان های سه طبقه نیز می باشد. سازه فلزی قابی با تیر های مورب: سازه فلزی قابی با تیر های مورب نیز تولید شده است. سازه فلزی قابی نیز به دو روش حالت سوله و خرپا طراحی می شود.

حالت سوله: در این حالت فاصله قاب ها چیزی حدود 5 الی 10 متر می باشد.  سازه فلزی قابی با تیر های مورب مناسب ساخت سوله با دهانه 9 الی 60 متر نیز می باشد. انبار های بزرگ، کارگاه ها، سردخانه ها نیز با استفاده از سازه فلزی قابی ساخته شده اند.

حالت خرپا: حالت خرپا روشی قدیمی است که امروزه کاربرد زیادی ندارد به همین دلیل از حالت سوله به جای خرپا استفاده می کنند. برای درک بهتر دلایل استفاده از سازه فلزی قابی در ادامه به معرفی مزایای آن خواهیم پرداخت.

 

سازه های فلزی قابی

 

مزایای سازه فلزی قابی

یکی از دلایل استفاده از سازه فلزی قابی مزایای بسیار آن می باشد. از مزایای سازه فلزی قابی می توان به استحکام و مقاومت بالای این سازه اشاره کرد. جالب است بدانید که نسبت به مقاومت بالای سازه فلزی قیمت خرید این نوع سازه در بازار مقرون به صرفه نیز می باشد.

سایر مزایا:

  •  پیوستگی مصالح
  • ضریب نیروی لرزه ایی
  • جا به جایی و حمل آسان
  • استفاده کامل از فضای زیر پوشش
  • خواص ارتجاعی بالا و شکل پذیری
  • سرعت نصب بالا و افزایش راندمان فروش
  • وزن بسیار پایین نسبت به دیگر سازه های بتنی

 

سازه های فلزی قابی

 

بنا کردن ساختمان در زمانی کوتاه با خرید سازه فلزی قابی

یکی دلایل اصلی خرید سازه فلزی قابی کاهش زمان بنا کردن ساختمان نیز می باشد. همچنین سازه فلزی قابی بسیار کمتر از سازه های دیگر فضا را اشغال می کنند. بنابراین با خرید و استفاده از سازه فلزی قابی شاهد فضای مرده کمتری در بحث ساختمان سازی خواهید بود. فضای مرده در ساختمان سازی بسیار اهمیت دارد و بهینه سازی این فضا یک ویژگی در صنعت ساختمان سازی به حساب می آید. شاید برای شا سوال پیش بیاید که چرا سرعت نصب سازه فلزی کمتر از سازه های دیگر است باید بدانید که نصب قطعات سازه فلزی بسیار سریعتر از نمونه های دیگری انجام خواهد شد. یکی از تفاوت های سازه فلزی قابی با سایر سازه ها روند تولید این محصول نیز می باشد. چرا که سازه فلزی قابی بسیار سریع تر از سازه های فلزی دیگر ساخته و تولید خواهد شد. 

ساعت مچی مشکی الکترونیکی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

80000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
  • چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
  • مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد..