آهن مازیار | بازار آهن، مرکز فروش آهن، میلگرد

فروش تخصصی و حرفه ای انواع آهن آلات از تهران. برای خرید و استعلام تماس بگیرید

سازه های فلزی معروف جهان

هدف تولید سازه فولادی در جهان همراه با در نظر گرفتن ظاهری خاص نیز می باشد.

blog

هدف تولید سازه فولادی در جهان همراه با در نظر گرفتن ظاهری خاص نیز می باشد. بنابراین تعداد سازه های فولادی زیبا و معروف در جهان بسیار زیاد است. جالب است بدانید که پیشرفت علم تاثیر مستقیمی بر روی تغییر طرح های سازه فولادی داشته است و روز به روز طرح های جدید تر با پیچیدگی بیشتری در جهان دیده شده است. اگر علاقه مند به آشنایی با انوع سازه های فولادی زیبا در جهان هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مختصری درباره سازه های فولادی

زیبایی های سازه های فولادی در جهان چشمگیر است و هر چقدر جمعیت افراد زیاد تر شود تاثیر بسیاری بر روی پیچیده تر شدن طرح های سازه های فولادی خواهد گذاشت. چرا که تفکر افراد با یک دیگر فرق دارد و طرح های فوق العاده ای ایجاد خواهد شد. برای درک بهتر این مطلب در ادامه به معرفی سازه های فولادی مشهور جهان خواهیم پرداخت.

 آشنایی با سازه های فولادی مشهور در جهان:

  • برج ایفل
  • برج سگرام
  • طاق دروازه
  • پل میلو فرانسه
  • استادیوم ملی پکن
  • پل بروکلین نیویورک
  • پل بندر سینی استرالیا
  • مرکز تجارت جهانی چین
  • ساختمان سگرام شیکاگو ایالات متحده

معروف ترین سازه فولادی در جهان

برج ایفل از معروف ترین سازه های فولادی در جهان نیز به حساب می آید. برای مشاهده این سازه فولادی زیبا باید به کشور فرانسه سفر کنید تا بتوانید برج ایفل را در ساحل سن شهر پاریس مشاهده کنید. بنابراین یکی از نقاط چشمگیر کشور فرانسه برج ایفل است. جالب است بدانید که طرح برج ایفل در مسابقه سال 1889 از مهندس گوستا پذیرفته شده است. از ویژگی های برج ایفل می توان به سازه های استفاده شده برای ساخت این سازه فولادی مشهور اشاره کرد. یکی از نکات جالب در ساخت برج ایفل به کارگیری دو نیم میلیون پیچ و مهره نیز می باشد. ارتفاع برج ایفل 324 متر و وزن آن 10 هزار تن می باشد. برج ایفل به مدت دو سال جز بلند ترین برج جهان بوده است.

طاق دروازه در ایالت میسوری

در ایالت میسوری سازه فولادی طاق دروازه وجود دارد که جز معماری های ایالات متحده به حساب می آید. طراحی این سازه فولادی به دروازه بودن شهر به سمت غرب نیز اشاره می کند. احداث طاق دروازه در ایالت میسوری از سال 1963 تا 1965 طول کشیده است. طراح طاق دروازه یک معمار خوش ذوق به نام ائرو سارینن از آمریکای فنلاندی نیز بوده است.

 

طاق دروازه میسوری

 

استادیوم ملی پکن

یکی از با شکوه ترین سازه های معماری در پکن استادیوم ملی آن است. به ظاهر استادیوم ملی پکن که توجه کنید متوجه پیچ و تاب قطعات فلزی آن خواهید شد. در استادیوم ملی پکن بیشتری بازی های المپیکی، افتتاحیه ها، اختتامیه و جشن های مرتبط نیز برگزار خواهد شد. زمان ساخت استادیوم ملی با المپیک 2008 پکن نیز همراه بوده است. از ویژگی های استادیوم ملی پوکن نیز می توان به فولادی بودن  سازه های آن اشاره کرد. همچنین از نظر ابعاد دارای طول 330 متر و عرض 220 متر و ارتفاع 69 متر نیز می باشد.

ساختمان سگرام شیکاگو

در ایالات متحده یک ساختمان با نام سگرام شیکاگو وجود دارد که جز سازه های فولادی جهان به حساب می آید. ساختمان سگرام در واقع یک برج اداری معروف است که توسط معمار آلمانی طراحی شده است. معمار آلمانی میس ون در روه با همراهی فیلیپ جانسون توانسه طرح ساختمان سگرام را کامل کند. برای مشاهده این بنای زیبا باید به خیابان 375 پارک در مرکز منهتن بروید.  از ویژگی های برج سگرام می توان به ارتفاع 157 متری آن اشاره کرد. در ساختار این سازه علاوه بر فلز از بتن نیز استفاده شده است.

مرکز تجارت جهانی چین

یکی از سازه های معروف جهان، مرکز تجاری چین است. مرکز تجاری چین در پکن با 77 طبقه اصلی و 4 طبقه در زیر زمین ساخته شده است. ارتفاع این مرکز تجاری چیزی حدود 330 متر نیز می باشد. 30 دستگاه آسانسور برای جا به جایی راحت تر در این برج قرار گرفته است. به ظاهر مرکز تجاری چین که توجه کنید متوجه شباهت بسیار زیاد آن به برج های دو قلو در نیویورک خواهید شد. در ادامه بیشتر درباره ویژگی های مرکز تجاری چین نیز صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های مرکز تجارت جهانی چین

  مرکز تجاری جهانی چین در واقع یک هتل است که 278 اتاق دارد. هتل پنج ستاره جهانی چین دارای 4 آسانسور است که به صورت مستقیم لابی را به طبقه 64 وصل می کند. از دیگر مزایای مرکز تجاری چین می توان به 1600 صندلی، پارکینگ، فضای اداری در یکی از طبقات، رستوران، عرشه برای مشاهده منظره بیرونی اشاره کرد. جا به جایی در طبقات هتل بسیار ساده با استفاده از آسانسور ها در مدت زمانی کوتاه (20 ثانیه ) انجام خواهد شد.

 

مرکز تجاری چین

 

پل بندر سیدنی استرالیا

در استرالیا سازه ای مشهور به نام پل بندر سیدنی نیز وجود دارد. پل بندر سیدنی استرالیا از فولاد ساخته شده است و یکی از راه های امن و اصلی حمل و نقل در سیدنی و حومه آن نیز می باشد. زمان ساخت پل بندر سیدنی به سال 1912 بر می گردد که جان بردفیلد در اداره امور عمومی مشارکت کرد و بندر سیدنی طراحی شد.  باید بدانید که ساخت پل سیدنی در سال 1922 کامل شده است و ذلیل این مسئله وقوع جنگ جهانی اول بوده است. همچنین افتتاح پل سیدنی در سال 1932 اتفاق افتاده است.

ویژگی های ساخت پل سیدنی :

پل بندر سیدنی با طول دهانه 500 متر جز طویل ترین پل های قوسی فولادی نیز به حساب می آید. از دلایل استفاده از فولاد برای ساخت پل سیدنی می توان به قابلیت فرم پذیری و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد.

 

پل سیدنی

 

 پل میلو فرانسه

پل معروف میلو فرانسه به دلیل ارتفاع زیاد مورد توجه رسانه ها قرار گرفته و جز مرتفع ترین پل های تاریخی دنیا به حساب می آید. برای بازدید از پل میلو فرانسه باید جنوب فرانسه بروید و منظره فوق العاده زیبای این پل را مشاهده کنید. از مزایای طراحی پل میلو می توان به ترکیب بتن و فولاد در ساخت آن اشاره کرد. 8 کابل متوالی با طول 2460 متر در ساخت این پل به کار رفته است.

ساعت مچی مشکی الکترونیکی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

80000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
  • چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
  • مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد..